2011. november 29., kedd

Tűű doktor levele

Tegnap írtam délután egy e-mailt Tűű doktornak amiatt, hogy az Actos betegtájékoztatóján az van, hogy terhesség esetén ellenjavallt a szedése. Gondoltam megkérdezem, hogy mi van ha a szerencse éppen minket talál meg és a lombikig lévő 2 hónapban spontán sikerülne babássá válnom, miközben szedem azt a gyógyszert? Mert ha a babának bármi baja lehet tőle, akkor nem kockáztatunk, de ha egészségesen tud fejlődni ez esetben is, akkor egy-két próbát megér a dolog...hátha nem lesz szükség a lombikra :)
Ma reggel jött is a válasz:

"Az Actos valóban nem javallat a terhesség alatt. Ennek ellenére a következő megfontolások irányadók:
Az Actost a terhesség gyanúja esetén ( pozitív teszt) megszakítva,  vérszintje 2 nap allatt 0-ra csökken. Ez a beágyazódás menetrendjét figyelembe véve  nem jelent kockázatot a gyermekre ( még nincs közvetlen vérellátása, csak a sokkal kisebb szöveti koncentráció van jelen. A legfontosabb, hogy a terhesség 5-15 hetei közt ne legyen jelen az Actos hatása. Ez egyszerű számítás alapján már bőven a felismert terhesség időszaka, tehát idejében elhagyott gyógyszerrel nincs kockázat. Kérem tudott terhesség esetén semmiképpen ne szedje!
Javaslatom tehát: nyugodtan próbálkozzanak spontán terhességgel, de figyejen a terhességi gyanújelekre. Ezek jelelétében, vagy a menses csúszásakor  teszteljen. Pozitív teszt esetén az Actos elmarad, a többi gyógyszer folytatódik változatlanul. Kérem ekkor jelentkezzen emailben, hogy a gyógyszerek szedésének időtartamát megbeszéljük."

Úgyhogy reménykedünk és próbálkozunk addig is míg eljön a következő lombikunk ideje - már ha kell következő :)

5 megjegyzés:

  1. Szia Eszter!

    Köszönöm, hogy bizalmat adtál nekem és olvashatom a blogodat!
    Nagyon drukkolok, hogy ne legyen következő lombik, hajrá kis pocaklakó(k) +++!!!!

    Zsófi

    VálaszTörlés
  2. Én is pont ilyen dilemmában vagyok. Prednisolont kell szednem a lombik miatt, de a tájékoztatóban benne van, hogy terhesség vagy tervezett terhesség esetén nem szedhető. Akkor hogy is van ez??? Eszter! Nincs valami ötleted??? Neked kellett ilyet szedned valaha?
    Gigi

    VálaszTörlés
  3. Gigi!
    Én nem szedtem Prednisolont, így nem tudom.
    Én is dilemmáztam sokat, hogy mennyire kell komolyan vennem a betegtájékoztatóban olvasottakat, hiszen hány olyan ember van akinek csak úgy véletlen becsúszik a baba és közben gyógyszert szed és nem is számít rá, hogy teherbe esne, aztán szerencsére minden rendben a babával.
    A fórumon a barátnőimet megkérdeztem, hogy ki mit gondol és a "többség nyomására" írtam Tűű doktornak. :)
    Többen voltak akik óvatosságra intettek, mint aki "lazán" kezelte a kérdést, így rákérdeztem, és a fent leírt válasz érkezett!
    Szerintem egy kérdést megér a dolog a biztonság kedvéért! :)
    Esetemben a válaszban fontos és megnyugtató tényező volt, hogy leírta Tűű doktor, hogy mennyi idő alatt csökken 0-ra a hatóanyag a véráramban, és hogy ez hányadik terhességi héttől veszélyeztetné a Picúrt.
    Így úgy érzem, hogy "biztosra" megyünk, és nem okozhatunk a gyógyszerrel bajt a Babónak :)

    VálaszTörlés
  4. Közben utána olvastam és beugrott az is, amit a doki mondott. Azért kell szedni, mert segíti az embrió osztódását, beágyazódását, plusz a szervezetemet meggátolja abban, hogy idegen testként kezelve a bébit, kilökje.
    Továbbra is nagyon szorítok nektek!!!! :))

    VálaszTörlés
  5. Gigi!
    Én is ugyanezen okok miatt kapom majd a stimu kezdetétől a szteroidot...csak más fajtát :)
    Reméljük, megoldja minden "gondunkat" :)

    VálaszTörlés