2011. november 14., hétfő

Tűű doki, új gyógyszer

Csütörtökön délután voltam Tűű doktornál.
Ugyan Rencz Doktornővel leegyeztettük a hogyan továbbot októberben, de nem hagyott nyugodni amit megbeszéltünk, és volt bennem valami ami lógott a levegőben, így elkezdtem időpontot felhajtani a Mens Mentisbe.
Óriási szerencsém volt, mert múlt hétfőn kellett telefonálni a 2012-es időpontért, és kitartóan csörögtem majd' egy órán át, jó sokára felvették, majd mondtam, hogy időpontot szeretnék Tűű doktorhoz mihamarabb... gondoltam, hogy január közepe felé még talán lesz szabad hely. Erre kérdezi a hölgy, hogy csütörtökre jó lenne? Majdnem leestem a székről, hogy e hét csütörtök??? Naná, hogy jó... sokkal jobb mint amire számítottam :)
Aztán azon felül még becsekkoltam január 17-re is - biztos ami tuti alapon! (Később kiderült, hogy szuperül tettem, éppen akkorra rendelt vissza Tűű doki)

Tűű doki megnézte a leleteket, végigbeszéltük az azóta történteket, és nem igazán mondhatnám, hogy egyet értett Rencz Doktornővel...
Az Eucreas marad napi 2-szer, és emellé kaptam Actos 30 mg tablettát is 3 hónapig, ebből csak napi 1-szer este kell 1 tabletta.
Ebben van a harmadik hatóanyag, amivel fel lehet venni a harcot az inzulinom és a vércukrom tekintetében, mert pioglitazont tartalmaz. Így három komponenssel küzdünk a normál értékekért.
Az új gyógyszer "szépséghibája", hogy mellé 160-180 gramm szénhidrátdiéta társul :(
És Tűű doki nagyon a lelkemre kötötte, hogy tartsam be szigorúan, mert azok is tudnak vele 1-2 hónap alatt 20-25 kilót hízni, akik addig semmitől nem szedtek magukra egy grammot sem :( Azt mondta, hogy amint egy grammal többet viszek be, mint amennyire szüksége van a szervezetemnek aznap, akkor az nyomban lerakódik, így nagyon nagyon legyek észnél, és amint kis ütemben is hízásnak indulok, azonnal telefonáljak neki, mert ha most felugrik rám néhány kiló, akkor az sem jó hír :(
És emellé a kedvencem... nem úszom meg a továbbiakban a vércukormérést :(
December elejétől a napi főétkezések után 60 perccel mérnem kell a cukromat és az ünnepektől minden evés után :( ...úgyhogy megvan a karácsonyi ajándékom is... vércukormérő :(
Csak mondtam Lacnak, hogy inkább a Télapó szállítsa le, mert különben nem tudom teljesíteni az orvos által előírtakat :)
Naplót kell vezetnem róla, hogy mit eszem, mennyit és utána 60 perccel mennyi a cukrom.
Amint bármelyik érték megközelíti a 7-et, azonnal mailt kell küldenem Tűű dokinak "SOS Tűű doktornak" felkiáltással- és azonnal hív amint megkapja!
Most hétvégén ismét előkerült a diétás könyvem, és nagy számolgatásban, méricskélésben voltunk, hogy teljesíteni tudjam a napi 160 grammot...egyelőre kissé kínlódósan megy, mivel annó, mikor elkezdtem a diétát és a Metet, nekem sosem kellett szigorúan odafigyelnem a mennyiségekre, grammokra, mivel alapból túl girnyó voltam. Most meg brutál diétára kell beállni azonnali kezdettel... de tudjátok, a gyerkőcökért bármit :)
Kontroll vérvétel január 12-én, konzultáció január 17-én és ha minden rendben lesz, akkor mehet január végétől a lombik, és a punkció előtti estén abba kell hagynom az Actost.

14 megjegyzés:

  1. Én is csináltam ezt a 160-180 g-os diétát! Az elején nagyon macera, de aztán ahogy kitapasztalod, megy, mint a karikacsapás! :)
    Neked meg már "hivatalból" is menni kell, hisz nagyon ügyes csaj vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát kitartás a kell hozzá, de Ti annyira kitartóak vagytok, hogy ez is menni fog! Szorítok!

    VálaszTörlés
  3. Huhh, nem semmi, diéta és a gyógyszerek. Nagyon kitartó vagy, én hasonló IR értékekkel nem nagyon diétázom, abbahagytam a metet is. Annyi túlsúlyos és össze vissza kajáló (süti, cukor fehérliszt és társai) barátnőm és ismerősöm esett teherbe pikk-pakk, hogy meggyőződésem lett, nem ezen múlik, kivéve ha nem túl brutál az eltérés és mondjuk már a cukroszint is magas. Szerintem napi rendszerességgel mozogni kell min.fél órát és az segít :-)
    De Te tudod, irigylem az elszántságodat :-)

    VálaszTörlés
  4. Én is megértem, hogy mindent megteszel a babáért... De... A megjegyzésemmel már robbantottam bombát... Az IR véleményem szerint egy mostani hóbort, amikor nem jön a baba mesterséges úton sem, akkor erre fogják. A lombikom előtt nekem is "rossz" értéket mértek a Mensmentisben, be is ijedtem, de ettől függetlenül belevágtunk a lombikba és sikerült.. Kérdem én, ha IR-ed van, akkor mitől sikerültek a hármasikrek anno?! És maradtak is, teljesen más okból lettek angyalkák?! Nem?! Nem akarok senkit megsérteni, csak gondolkozok....

    VálaszTörlés
  5. Persze, ez így van, és a helyedben én sem cselekednék másképpen. Mert amikor már minden "hiba" megoldásra került és már csak a lombikon kéne végigzakatolni.... Szóval én is foglalkoznék a kérdéssel, csak nem tetszik, hogy bevallom, én még alig hallottam olyan emberről, aki egy IR vizsgálat után úgy jött volna el, hogy minden ok.... És ez olyan fura.... :/

    VálaszTörlés
  6. Értem én amit írsz...én is kevés olyat tudok, akinek jók voltak az értékei és nem címkézték fel az IR bélyeggel, de hála Istennek a környezetemben van 5-6 olyan aki küzd a babáért, újra meg újra lombik programban van, az inzulinja, vércukra mégis tökéletes :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Eszti,
    biztosan van igazság benne, hogy a lombikozás ront az értékeken és akinek volt IR-je hát tuti lesz.
    Az én induló értékeim az 1. lombik után: 0 perces inz. 6, 120 perces 24. Szerintem tökéletes :-, de elkezdtem diétázni biztos ami biztos. Értékek 9 hónapra rá, további 3 beü után: 0 perces inz.9, 120 perces 34. Erre elkezdtem metet szedni, aztán most amikor nem sikerült mettel sem az 5-ik beü elment a kedvem aztán abbahagytam. Nem azt mondom, hogy össze vissza zabálok, de nem vagyok hajlandó aszkétaként élni és megvonni magamtól mindent, mert rosszkedvű és depis leszek, és élni sincsen kedvem. Heti 3-4 alkalommal 1-1,5 órát mozgok, az megvan de muszáj nasiznom. A kedvencem az étcsokis Nobilis almaszirom, és a készen kapható zacskós főtt gesztenye. Nehogy már ennyi ne férjen bele!! :-))))
    Puszi!!

    VálaszTörlés
  8. SZia Eszter!
    Le tudod írni az inzulin eredményeid? Meg a cukor is érdekelne... A legutóbbi érdekelne.
    Sajnos én is bizonyítéka vagyok annak, hogy a lombik károsan hat az inzulinszontre... :( Amúgy én ismerek jó pár leányzót, akinek semmi baj az inzulinjával. :) Meg a férjem is, pedig ő túlsúlyos is és csokifüggő is.
    Barti

    VálaszTörlés
  9. Eszter
    ha kell nekem van cukkermérőm és mivel nem használom Hanna előtt vettem szívesen kölcsön adom ne vegyél, van elég kiadásotok.
    Bármikor oda tudom adni a napokban is nem kell télapóra várni.
    Accu Check

    VálaszTörlés
  10. Bartika!
    Legutóbbi eredményem:
    vércukor 0 perc 4,0 ref tart.: 3,5-6,1
    vércukor 60 perc 7,3 ref.tart.: 3,1-10,5
    vércukor 120 perc 6,9 ref.tart.: 3,1-7,5

    inzulin 0 perc 6,9 ref.tart.: 1,9-23,0
    inzulin 60 perc 56
    inzulin 120 perc 62,5
    HOMA-IR 1,2

    TSH 2,250 ref.tart.: 0,400-4,000

    D vitamin 113,4 ref.tart.: 75-
    (változott a D vitamin szűrés, így a mértékegysége is! Total D vitamint néznek, nem kalciferolt!)
    folsav 45,31 felett ref.tart.: 8,1-45,3

    Lukácsné!
    Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy, Andikám is ajánlotta már az övét :) De egyelőre megoldjuk a szomszédéval, aztán nagymamámtól elhozzuk :)
    Nagyon Drágák vagytok, köszönöm :)

    VálaszTörlés
  11. Hú Eszter, ez még tényleg nagyon magas... ez az utolsó lombik utáni, vagy előtti?
    Nekem a 0 perces cukrom a nagyon magas, majdnem 6,0... az inzulinom nem vészes...
    Nem értem viszont, hogy eddig hogy hogy nem komolyan diétáztál????? Ilyen inzulinnal... én sem vagyok túlsúlyos (55 kg, 168 cm) mégis kell a szigorú diéta, de mondjuk nem a hízás miatt, hanem a felszívódás miatt. Vagy azt eddig betartottad? Az 5x-i étkezés, stb?
    Pussszantás!
    Barti

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!

    Eszter, én is ugyanebben a cipőben járok, már ami az IR-t illeti. Most kezdtem el a Merckformint (egyelőre 500-asban), a doktornőm szerint elmulasztja az édességéhséget, Nálad ez így volt? Csak mert nálam sajna nem annyira jellemző... :S
    A vércukor egyébként jó lett nekem, csak az inzulin emelkedett meg eléggé: 59,4 volt 60 perc után...

    Bartika!
    Az egészséges éhgyomri vércukor 3,9-6 között mozog, a 6 sztem még belefér.

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Húbasszus, 48 kiló??? Atyaég, én pont a fordítottja vagyok (ugyanennyi centihez)... (erősenpirulósszmájli...). Hihetetlen, hogy mégis diétáznod kell.

    Majd a szoptatás alatt bűnözhetsz legálisan is! :)))

    Anyci (alias Norwell) :)

    VálaszTörlés